Grafomotorika

Grafomotorika je funkcija upotrebe živčano-mišićnog sistema u prstima i rukama za učinkovito držanje olovke i pisanje slova i riječi na papir.

Naše grafomotoričke vježbanke imaju za cilj da pomognu vašem predškolarcu u razvoju fine motorike, aktivnosti početne vještine pisanja i polaska u školu.

Prikaži kategorije

Prikaži sve 7 rezultate

Pružit će im mogućnost da razviju opažanje, koordinaciju oko-ruka i ohrabriti ih da crtaju u određenom smjeru vježbajući sposobnost držanja olovke sa tri prsta.

Dijete pamti pokrete i uči kako da ih koristi u različitim situacijama, kao što je aktivnost pisanja pravih i krivih linija, što je osnova za pisanje slova i brojeva, ali i crtanje složenijih geometrijskih oblika i aktivnosti razvoja crteža.

Šta su grafomotorne vještine?

Grafomotoričke vještine su vještine rukopisa. Razvoj aktivnosti procesa rukopisa događa se u predškolskoj dobi i uključuje aktivnosti ne samo mehaničke i vizuelne procese percepcije grafike i rukopisa, već i usvajanje jezika, naučeni pravopis i fonologiju. Postoji razvojni slijed grafomotorike kroz godine i kako se dijete razvija, njihovo škrabanje i crtanje slika evoluiraju u rukopis i spremnost polaska u školu.

grafomotorika djecak i djevojcica vjezbaju

Razvoj grafomotornih vještina započinje crtanjem na papiru sa 10-12 mjeseci prve godine. Sa dvije godine dijete počinje oponašati linije – vertikalne, vodoravne i kružne.

Sa tri godine dijete jasno kopira linije. Sa četvrte i pete godine, kopira križ, dijagonalne linije, kvadrate i neka slova. Možda će moći i da napiše svoje ime.

Sa 5-6 godine dijete kopira trougao, ispisuje svoje ime i kopira većinu malih i velikih slova.

Dijete uči tokom prve godine školovanja da razvija svoje sposobnosti fine motorike i postaje kompetentniji pisac.

Faktori neophodni za razvoj grafomotorike kod djece

  • Razvoj motorike malih mišića šake i prstiju
  • Razvoj koordinacije oko-ruka
  • Sposobnost držanja suđa ili alata za pisanje
  • Aktivnosti glatkog oblikovanja osnovnih poteza, poput linija i krugova
  • Vizualna percepcija slova – sposobnost prepoznavanja oblika, uočavanja sličnosti i razlika, fine motorike planiranje pokreta neophodnih za izradu oblika prije polaska u školu
  • Orijentacija na štampani jezik, koja zahtijeva vizuelnu analizu slova i riječi uz diskriminaciju lijevo-desno

Loša grafomotorika kod djece

Većina ljudi očekuje da mala djeca imaju neuredan rukopis što bi se smatralo loša grafomotorika kod djece. Međutim, teško je naučiti pisati slova i postavljati ih na pravo mjesto za stvaranje riječi i rečenica. Potrebno je vrijeme i vježba da bi dijete to moglo uredno obaviti.

Šta utiče na razvoj fine motorike?

Fina motorika uključuje upotrebu malih mišića šake i vrhovima prstiju, obično u aktivnosti poput upotrebe olovke, makaza, konstrukcije, stiskanja dugmadi.

Fina motorika značajno utječe na kvalitetu ishoda zadatka kao i na brzinu izvođenja zadatka grafomotorike. Učinkovite vještine fine motorike zahtijeva niz neovisnih vještina grafomotorike za zajednički rad na prikladnoj manipulaciji predmetom ili izvršavanju zadatka. Na ovom linku možete saznati prednosti grafomotoričke vježbe.

Grafomotoričke vježbe

Nažalost, mnogi ljudi ne razumiju koliko su važne grafomotoričke vježbe za učenje pisanja. Oni također ne razumiju ulogu koju formacija slova igra u sposobnosti djece da pišu dobro konstruirane i koherentne rečenice, odlomke i eseje.

Grafomotorika radni listovi za predškolce

Ako želite da vaš mališan poboljša finu motoriku i pripremi se za savladavanje rukopisa, grafomotoričke vježbanke su sjajne aktivnosti za koju mnogi roditelji ne znaju. Već smo raspravljali o prednostima grafomotornih vježbi u ovom postu 6 savjeta za razvoj grafomotorike.

Djevojčica boji dvorac i vježba pisanje linija Dječak vježba pisanje slova D kao drvo i Dž kao Džezva