Roditelji su čuvari igračaka za svoju djecu, posebno za mlađu djecu. Njihovi stavovi i uvažavanje igračaka i igre su najvažniji za pružanje djeci prilika za igru, da rastu, uče i istražuju svoj svijet koji se stalno mijenja.
Termin STEM je skraćenica oblasti – Science/Nauka, Technology/Tehnologija, Engineering/Inženjerstvo i Mathematics/Matematika. I referira se specifično za karijere i/ili prilike u pomenutim oblastima. Za sve one koji žele saznati Šta je STEM obrazovanje mogu pročitati naš sveobuhvatni članak u linku.
Prošireni pojam „STEM/STEAM“ koristi se kada se govori o igračkama koje olakšavaju interese i strasti koje mogu dovesti do ovih karijera ili vještina potrebnih za njihovo ostvarivanje. „A“ u STE”A”M-u znači “eng. Art” ili „Umjetnost“ i predstavlja potrebu za razvojem kreativnosti, mašte i inovacija u STEM karijerama i šire.
Igraj Uči Rasti je zamolilo roditelje da podijele svoje razumijevanje i uvide o tome kako se vještine STEM/STEAM nauke, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike odnose na igračke, igru i njihovu djecu. Inicijativa koja treba da unese više jasnoće u teme STEM-a i STEAM-a, te centralnu ulogu igračaka i igre u unapređenju vještina zasnovanih na nauci i matematici kod djece.
Igraj Uči Rasti je ponosan što je na čelu ove važne diskusije s novim smjernicama zasnovanim na istraživanju koje će pomoći nama i drugima da razviju i plasiraju STEM/STEAM proizvode koji poboljšavaju učenje i pružaju podršku roditeljima koji žele njegovati ove vještine.
Evo sažetka onoga što je otkriveno istraživanjem težnji, misli, strahova, frustracija i uvjerenja kod 141 roditelja (117 majki i 24 očeva).
TEŽNJE
Roditelji prepoznaju STEM/STEAM vještine kao prednosti za budućnost njihove djece. Evo šta su otkrili…
Roditelji shvataju da je STEM/STEAM važan s impresivnih 93,40 posto koji prepoznaju vrijednost poticanja razvoja nauke, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematičkih vještina kod svoje djece. Zbog toga je nevjerovatnih 95,39 posto ili ohrabrilo ili planira potaknuti razvoj ovih vještina kod njihove djece.
Većina roditelja —76 posto — želi da njihovo dijete završi u karijeri vezanoj za STEM. IT stručnjak, Umjetnik/Dizajner, Doktor, Naučnik ili Inženjer su neke od najvećih aspiracija roditelja u karijeri za svoju djecu. Dok su među omiljenim dječjim školskim predmetima Matematika, Likovna kultura, Informatika i Biologija.
FRUSTRACIJE/OKLIJEVANJE
Postoji određena konfuzija za roditelje kada su u pitanju tehnologija i njihovo dijete. Koliko bi djeca trebala koristiti tehnologiju, odakle je mogu naučiti i kako roditelji mogu pomoći? Evo šta su roditelji otkrili.
Najveći izazov s kojim se roditelji suočavaju u njegovanju STEM/STEAM vještina je nedostatak zabavnih mogućnosti za učenje (45 posto), manjak vremena za zajedničke STEM aktivnosti (31,9 posto) i nadmetanje s vremenom ispred ekrana (21,3 posto).
Pola radnog dana – 43,3 posto roditelja otkrilo je da njihovo dijete provodi jedan do dva sata dnevno koristeći tehnologiju. 22,7 posto roditelja je reklo da njihovo dijete provede manje od jednog sata, 6,5 posto roditelja priznalo je da njihovo dijete provede između tri do četiri sata, dok je 4,3 posto roditelja priznalo da njihova djeca provode čak šest sati dnevno gledajući u ekran.
Dosta! Stoga nije iznenađujuće da je 86,50 posto roditelja izjavilo da su poduzeli korake da ograniče vrijeme svog djeteta ispred ekrana.
Uz sve ovo vrijeme pred ekranom, 78,7 posto roditelja reklo je da su više upućeni u tehnologiju od svoje djece, a samo 21,3 posto je priznalo da njihova djeca znaju više nego oni o tehnologiji.
Ohrabrujuća statistika je da se samo 9,9 posto roditelja slaže da dječje bolje razumijevanje tehnologije otežava da pomognu svojoj djeci da uče o STEM/STEAM. Iako nisu sve STEM/STEAM igračke visokotehnološke, mnoge jesu, što je dobra pretpostavka za uključivanje roditelja u korištenje ovih igračaka.
Pomozite mi ako možete – većina roditelja (79 posto) priznaje da označavanje igračke kao STEM/STEAM zapravo čini privlačnijom, te 75 posto roditelja vjeruje da STEM/STEAM igračke treba da sadrže upute usmjerene prema roditeljima.
PRIPREMA/OBRAZOVANJE
Roditelji žele podržati svoju djecu u učenju STEM/STEAM vještina i pružiti im alate koji su im potrebni za uspjeh. Evo šta roditelji smatraju potrebnim za pripremu svog djeteta za 21. stoljeće.
Pridobij te ih dok su mali – Roditelji vjeruju da je bolje uvoditi pojmove nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike u ranoj dobi – s idealnom dobi između četiri i pet godina.
88,6 posto roditelja razgovara sa svojim djetetom o onome što on/ona nauči vezanim za STEM. Gdje 75,8 posto članova porodice zanima STEM/STEAM.
59,57 posto roditelja smatra da STEM obrazovanje treba dobiti veći prioritet u školovanju njihovog djeteta, 26,24 se djelomično slaže, dok se 10,63 posto roditelja u potpunosti ne slaže, 3,5 posto nema mišljenje.
Kreativci – 90,78 posto roditelja ohrabruje ili se nada da će ohrabriti svoje dijete u kreativnim poduhvatima kao što su muzika, crtanje, slikanje, vajanje itd.
U potrazi za STEM/STEAM – 96,5 posto roditelja je posebno tražilo STEM/STEAM igračke kada su kupovali nove igračke za svoje dijete, što ima smisla jer se 93,4 posto slaže da će igranje sa STEM/STEAM igračkama navesti njihovo dijete da razvije interesovanje u nauci, tehnologiji, inženjerstvu i matematici.
Kupovina STEM/STEAM igračaka, 73,75 posto roditelja je već kupilo igračku na kojoj je naznačeno da je “STEM/STEAM igračka” ili su sami smatrali da igračka vodi dijete u istraživanje aspekata STEAM-a (nauke, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike), dok je njih 96,45 posto u potrazi za igračkama koje kroz igru potiču dječje STEM vještine.
Roditelji znaju da su STEM/STEAM vještine ključne za uspjeh njihovog djeteta i u velikoj mjeri žele da njihovo dijete završi u STEM karijeri. Većina priznaje da su igračke primarni način podsticanja ovih vještina.
Igraj Uči Rasti je kompanija koja nudi inovativne STEM igračke i alate za djecu, pružajući im mogućnost da istražuju, uče i razvijaju se na kreativan način.