Korpa
Poštarina je BESPLATNA za sve narudžbe preko 60 KM!
promocija stem steam

Promocija STEM-a u društvu, šta možemo uraditi?

ULOGE, STEREOTIPI I KULTURA

Djeci su potrebni uzori kako bi se jednog dana zamislili kao naučnici, inženjeri, tehnološki stručnjaci ili matematičari; i da cijene doprinose umjetnika, inovatora i pronalazača. Gledanje je vjerovanje. U današnjoj radnoj snazi koja se razvija, STEM je nedovoljno zastupljen od strane žena i manjina.

Naša djeca su pod velikim utjecajem njihove kulture, filmova i medija koji su historijski prikazivali STEM profesionalce kao muškarce. Pružanje djeci uzora i kulturnih primjera različitosti u oblastima STEM je protuotrov za stereotipe. Ovaj pogrešan način razmišljanja da su STEM poslovi/vještine samo za nekolicinu odabranih može sabotirati pojedince.

VIDJETI STEM OKO SEBE

Poput kiseonika, djeca nisu svjesna svih elemenata STEM/STEAM-a u svom životu. STEM je za njih apstraktan koncept koji nije povezan s njihovim svakodnevnim postojanjem. Jedini STEM profesionalci koje prepoznaju i sa kojima se povezuju često su njihovi doktori ili veterinari kućnog ljubimca.

Djeci je potrebno više izlaganja profesionalcima u STEM zajednici. Većina djece nema pojma kako bi inženjer mogao izgledati ili vrste poslova koje obavljaju – izvan konduktera. Također, djeca koja imaju roditelje koji se bave STEM oblastima imaju prirodnu prednost i samopouzdanje da istražuju ove profesije.

STRAH OD “M”

Anksioznost na matematiku pogađa 50 posto populacije i također je glavna prepreka za nastavak u STEM karijeri. Nastavnici koji su zastrađeni matematikom utiču na djecu zajedno sa roditeljima.

Djeca se ne rađaju sa strahom od matematike, ona to uče i putem povratnih informacija i na podsvjesnom nivou. Ono što nastavnici i roditelji vjeruju zaista utiče na učenike — posebno na žene.

Kada su roditelji više uznemireni matematikom, njihova djeca uče znatno manje matematike tokom školovanja i imaju više anksioznosti iz matematike do kraja školovanja.

NE GUBIMO “A” NA PUTU

Historijski gledano, umjetnost je igrala veliku ulogu u radu naučnika kao što su Charles Darwin i Leonardo DaVinci i postoji potreba da se ona vrati u STEM i pretvori u STEAM studije. Nikada nećemo saznati da li je Ajnštajnova ljubav prema sviranju violine pomogla da smisli svoje briljantne teorije, ali ono što otkrivamo jeste da umjetnost igra veliku ulogu u osnaživanju rješenja naučnih problema.

Sposobnost desnog mozga da bude kreativan, vizualizira, holistički razmišlja i zamišlja nevjerovatno doprinosi područjima STEM-a, a “A” zaslužuje mjesto u akronimu.

RADIMO RUKAMA, GRADIMO MOZAK

Naučnici su otkrili i uspostavili vezu između rada rukama i prstima i matematičkih sposobnosti. Naši pokreti prstiju i šake javljaju se u istim područjima mozga kao i matematika, što objašnjava zašto su muzičari i znanje matematike često povezani (u velikoj mjeri STEAM vježba).

Igračke koje potiču finu motoriku imaju dodatnu korist od rasta mozga, posebno parijetalnog korteksa. Također, pustite djecu da broje prstima, to im pomaže da kinetički razumiju matematiku.

NEKA JE OTVORENO

Ako želimo da izgradimo naučnike, umjetnike ili uspješne pojedince koji mogu zamisliti stvari koje još nisu stvorene, onda moramo dozvoliti djeci da se igraju sa stvarima koje podstiču korištenje njihove individualne mašte. Ovo odražava potrebu da se proizvod za igru koristi na više načina – ne postoji jedan način igranja.

POJEDNOSTAVITI

Istraživačka igra s jednostavnim materijalima doprinosi kognitivnom razvoju. Ova iskustva otvaraju djecu za učenje, a posebno za kreativno i inovativno razmišljanje. Ponekad je manje predmeta i što su jednostavniji, učenici izrađuju kreativnije proizvode.

Nema uputstava korak po korak… jednostavno recite djeci ishod koji trebaju postići i njihova ograničenja. Moramo ublažiti neke od zviždaljki na igračkama koje mogu odvratiti djecu od fokusiranja na jednu ili dvije stvari koje same po sebi mogu biti dovoljno fascinantne i privlačne. Više nije nužno i bolje.

TRANSFER VJEŠTINA

Igrajući se igračkama, djeca razvijaju vještine koje se mogu prenijeti na njihovo učenje i uspjeh u STEAM-u, kao što su promatranje, apstrahiranje, prepoznavanje i formiranje obrazaca, dimenzionalno razmišljanje, modeliranje, transformacija i sintetizacija, zajedno s komunikacijom i saradnjom.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.