Da li se osjećate krivim što ste djeci davali igračke s kojima ni na koji način ne razvijaju svoje vještine? Da li je stalno nagovaranje djeteta za učenjem zapravo korisno? Šta bi bilo da su na raspolaganju igračke koje bi djeci omogućavale istovremeno zabavu i razvoj njihovih obrazovnih vještina? Predstavljamo STEAM igračke!
Šta su STEAM igračke?
STEAM igračke su igračke koje kombinuju obrazovanje i zabavu. Dopuštaju djeci da koriste svoj um, da grade, razmišljaju i eksperimentišu, sve dok se zabavljaju. STEAM (engleski akronim za Nauku, Tehnologiju, Inženjerstvo, Umjetnost i Matematiku) su ključni aspekti dječjeg obrazovanja. STEAM vještine su vitalne za razvoj djeteta jer pokrivaju širok spektar vještina i znanja.
Neke od najboljih STEAM igračaka uključuju setove za elektroniku, mehaniku, robotiku, hemiju, geografiju, biologiju i razne vrste eksperimenata, blokove za građenje, društvene igre i robote za djecu.
Ove igračke stimuliraju dječji um i natjeraju ih da iskoriste svoj mozak, a da to i ne primijete, što je san bilo kojeg roditelja. Dostupno je mnoštvo klasika dok se nove obrazovne igračke neprestano razvijaju.
Zašto su STEAM igračke toliko važne?
U svijetu koji se neprestano razvija uzrokuje kod roditelja zabrinutost za budućnost svoje djece. Roditelji će često tjerati svoju djecu da uče s nadom da će možda dobiti dobre ocjene i pronaći stabilan i siguran posao u budućnosti.
STEAM igračke osiguravaju razvoj dječjeg uma bez zurenja u knjigu duže od sat vremena. Ove igračke pomažu u razvoju analitičkih i matematičkih vještina te sposobnosti izvođenja naučnih eksperimenata, neophodnih za preživljavanje u korporativnom svijetu.
Različita djeca uče na različite načine. Mnogo je metoda učenja; neki mogu koristiti praktične alate, dok drugi više vole vizuelne ili slušne alate. Mnoga djeca ne mogu shvatiti pojmove iz knjige, ali dajte im nešto fizičko, s čime mogu koristiti ruke i bingo! STEAM igračke omogućavaju djeci da iskoriste svoj um na različite načine.
Same knjige i visoke ocjene ne rezultiraju uspjehom. Na primjer, građevinska igračka mogla bi potaknuti djetetovo zanimanje da bude inženjer. To bi dijete moglo postati najbolji graditelj svoje generacije.
Zašto je bitno “A” u STEAM-u?
Zasnovano na potrebi da djeca iskoriste svoje kreativne i maštovite vještine kako bi pokrenule inovacije, “A” je ušlo u STEM akronim. STEAM se pomjerio u fokus i naučnici, edukatori i poslodavci su počeli da shvataju da nešto nedostaje u STEM modelu pripremljenosti radne snage – čitav drugi dio mozga. To je bio dio uma u kojem su boravile mašta i intuicija i gdje je kreativnost često bila put do pronalaženja još jednog važnog „A“ – Answers – Odgovori!
Razmišljanje cijelog mozga
“A” u STEAM-u predstavlja umjetničku, kreativnu, desnu stranu mozga, poznatu kao podsvijest ili nesvjesni um. Sigmund Frojd je nastojao da utvrdi snagu i potencijal ove strane mozga kada je ustvrdio: „Um je poput sante leda; pluta sa jednom sedminom svoje mase iznad vode.” Za Frojda, razlika u veličini predstavljala je moć i uticaj naših potopljenih podsvijesnih sposobnosti desnog mozga.
Uloga igre
Jacku Mau, suosnivač i izvršni predsjednik kineskog internet giganta Alibabe. Na sastanku Privredne komore Zhejiang u Šangaju 2014. godine, on je utvrdio da kineski obrazovni sistem ne daje studentima dovoljno vremena ili ohrabrenja da se samo petljaju, zabave i eksperimentišu, kada objašnjava kako Kina nije uspjela proizvesti inovatore u poređenju sa SAD.
Do ovog trenutka, STEM/STEAM razvoj vještina našao je uporište u industriji igračaka i to s pravom. Igra je najlakši način za učenje jer je nagon za igrom ugrađen u DNK svih ljudi. S razlogom, kombinirajući sposobnosti (vještine) lijevog i desnog mozga. Igra nas uči o sebi, drugima i svijetu oko nas.
Možete otkriti više o osobi za sat vremena igre nego za godinu dana razgovora.
Plto
Najjasnija razlika između obrazovanja i igre može biti u tome što je igra podstaknuta unutrašnjom motivacijom koja izvire iz unutrašnjih potreba i želja; dok je obrazovanje uglavnom ekstrinzično, orijentirano na zadatke, u velikoj mjeri fokusirano na pamćenje i rezultira jednim pravim odgovorom.
Prednosti STEAM igračaka
Iako je očito da neke igračke direktno razvijaju specifične STEAM vještine, postoje i indirektne vještine i kompetencije koje se odnose na STEAM u čijem razvoju igračke igraju ulogu.
Evo 10 najvećih indirektnih prednosti igračaka i igre u vezi sa STEAM vještinama i stavovima:
- Igračke uspostavljaju intrinzičnu motivaciju koja strastveno uključuje djecu u teme STEAM-a i vodi
ih ka razvijanju radosnog i zdravog odnosa prema ovim disciplinama. - Greške su u redu. Igračke i igra uče djecu kako da se zabave iako griješe ili ne uspijevaju. Postupanje s greškama je važan način razmišljanja koji značajno doprinosi razvoju upornosti/ustrajnosti kod djece. Igra je zona bez rizika.
- Igračke mogu naučiti saradnji i socijalnim/emocionalnim vještinama koje su prijeko potrebne na radnom mjestu.
- Igračke mogu proširiti stereotipne uloge (ne samo učiniti ih ružičastim) i potaknuti raznolikost kultura i perspektiva.
- Igračke također mogu naučiti djecu da preuzmu zdrave rizike u razigranom okruženju i prenesu to samopouzdanje i hrabrost u svoje buduće poduhvate – uključujući one u nauci, tehnologiji, inženjerstvu, matematici, prezentacijama, nastupima itd.
- Igračke mogu promovisati praktični rad koji pomaže mozgu da poboljša spoznaju, uključujući matematiku.
- Igračke mogu potaknuti djecu da istraže svoje talente i razviju svoju strast kroz igru. To im omogućava da prošire svoja interesovanja i isprobaju nove stvari koje će im pomoći da identifikuju šta im se sviđa i čime žele da se bave.
- Igračke mogu pomoći djeci da shvate i povežu STEAM vještine sa svijetom oko sebe čineći matematiku i nauku relevantnim za stvari koje svakodnevno doživljavaju kao što su kuhanje, trčanje i građenje.
- Igračke mogu naučiti djecu rješavanju problema, dubokom razmišljanju i oduzimanju vremena – pored mnogih drugih prenosivih vještina/kompetencija.
- Igračke mogu integrirati umjetnost u STEAM projekte potičući kreativnost, intuiciju i maštu.
Igračke i igra imaju ogroman potencijal da doprinesu istraživanju STEAM-a olakšavajući prilike za neformalno učenje, što se možda najbolje razumije kada se uporedi sa prilikama za formalno učenje.
Treba napomenuti da iako sve prilike za neformalno učenje nisu nužno igra, SVA igra je prilika za neformalno učenje.
Također, dok djeci nisu nužno potrebne igračke za igru, igračke su alati za poticanje uključenosti, podsticanje angažmana, stvaranje iskustava i podsticanje daljeg istraživanja STEAM vještina.
KARAKTERISTIKE FORMALNOG UČENJA
- Općenito ograničeno na školu
- Predvođeni nastavnikom (hijerarhijski)
- Prisustvo je obavezno
- Definisani nastavni plan i program
- Fokusirani na jedan po jedan predmet—nastava na traci
- Kontrolisano standardima
- Provjereno testiranjem
- Podstiče udobnost
- Bazirano na pravilima
- Ograničeno na djecu istog uzrasta i ponekad nivoa znanja (rangiranje)
- Grupa može biti raznolika ili manjak raznolikosti
- Obeshrabruje slobodno kretanje i spontane društvene interakcije – donekle vezano za sto
- Obeshrabruje greške – jedan tačan odgovor – nesklon riziku – KONVERGENTNO RAZMIŠLJANJE
- Takmičarske prirode sa rangiranjem i rezultatima testova
- Planirano i vremenski
- Napreduje postavljenim tempom kako razred napreduje bez obzira na pojedinca
- Potaknut EKSTRINSIČNOM MOTIVACIJOM
- Povratne informacije obično dolaze od instruktora, testova ili ocjena
- Rezultati su obično na kognitivnom nivou
- Može izazvati stres
KARAKTERISTIKE NEFORMALNOG UČENJA (IGRE)
- Neograničeno—može se odvijati kod kuće, u prirodi, na otvorenom, na igralištima ili bilo gdje drugo
- Dijete ga vodi
a. Samoizabrani
b. Samousmjereno
c. Također mogu biti podržano od strane roditelja/staratelja/nastavnika - Dobrovoljno
- Autonomno
- Spontano
- Interesovanje nasuprot nastavnog plana i programa
- Može početi prije nego što dijete uđe u školu i nastaviti do kraja života
- Može biti međugeneracijski – uključujući braću i sestre, prijatelje i rođake različitih uzrasta i nivoa znanja
- Može istraživati više tema u isto vrijeme
- Pravila se mogu pridržavati ili odustati
- Podstiče pokušaje i greške
- Omogućava kretanje, društvene interakcije i angažman tijela
- Zona bez greške – greške se smatraju dijelom igre – napreduje zbog rizika – DIVERGENTNO RAZMIŠLJANJE
- Može biti takmičarske ili kooperativne prirode
- Generalno nije zaključan u rigidnom rasporedu i prihvata vrijeme za propitivanje, razmišljanje i promišljanje
- Napredak na osnovu napretka pojedinca(a)
- Potaknut INTRINSIČNOM MOTIVACIJOM
- Povratne informacije obično dolaze od okoline, kolega učesnika ili posmatranja
- Rezultati su obično na emotivnom, tehničkom ili praktičnom nivou
- Stvara aktivno, budno i raspoloženje bez stresa
STEAM igračke i mašta
Ostale prednosti STEAM igračaka uključuju poticanje maštovite igre. Razne dostupne igre potiču djecu da razmišljaju izvan okvira i iskoriste svoju kreativnu stranu. U današnjem svijetu koji se stalno razvija, mašta je pozitivan pokretač izuma i inovacija.
STEAM igračke su sjajne, jer ne treba puno da bi se obradovalo dijete. Djeca su često zadovoljna igrajući se i s najjednostavnijim predmetima u domaćinstvu, poput suđa ili pribora za jelo. Mašta djeteta je neograničena, ali se mora razvijati u skladu s tim. Djeca su često zahvalna na malim stvarima; stoga je mala obrazovna igračka savršena! Ako kašike za pečenje i voda dijete mogu satima zaokupljati, zamislite šta bi mogla učiniti edukativna igračka.
Tražite STEAM igračke 2022. godine?
Ako tražite igračke za posebne prilike ili praznike u 2022. godini, na savršenom ste mjestu! STEAM igračke su idealna opcija! Postoje neki kreativni pokloni, poput građevinskih igračaka, naučnih kompleta i robota za djecu. Ovi setovi ne probijaju vaš bankovni račun i zabavljat će vaše dijete satima.
Kao što je spomenuto, STEAM igračke su nevjerovatan način za okupljanje porodica. Ove igre predstavljaju izazov za djecu, ali predstavljaju i izazov za odrasle.
Koje su najbolje STEAM igračke koje se trenutno kupuju?
Igraj Uči Rasti STEAM Pionir je jedna nova igračka u svijetu STEAM-a. Pionir je upravo osmišljen da djecu uvede u osnove robotike na jednostavan i zabavan način. Pruža otvoreno učenje i petljanje s drvenim dijelovima, konektorima, električni motorom i alatom. Uz pomoć kojih prave robote koji se kreću, vrte, uvijaju, kotrljaju i pomiču stvari.
Pionirov online kurs koristi hibridni pristup u učenju robotike za djecu. Gdje djeca uče kroz rješavanje izazova. Započinjemo s upoznavanjem s komponentama, gradimo jednostavne konstrukcije i nastavljamo s višim redoslijedima složenosti u rješavanju izazova. Naš materijal ne govori djeci sve šta trebaju raditi, niti ima daje korak po korak instrukcije. Umjesto toga, tjera ih da preispituju ono šta znaju i istražuju ono što još ne razumiju da bi riješili izazov.
Postoji vrijeme za igru, vrijeme za učenje, vrijeme za dosadu i vrijeme za zabavu. Živimo u svijetu u kojem je kombinovanje dvije stvari lakše nego ikad, zahvaljujući STEAM igračkama. Nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika više nikada ne moraju biti problem.
Otključajte puni potencijal dječjeg uma.