Da li vam dijete uvijek postavlja pitanje zašto? Zašto pčele ubadaju ljude? Zašto mi voda u bazenu iritira oči? Zašto jabuka pada s drveta? Postoje brojni načini da odgovorite na ova pitanja kao roditelj. Jedan od načina je uključivanje obrazovnih mogućnosti koje potiču vaše dijete da razmišlja kao inženjer.
STEM je skraćenica za nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku, izraz koji učitelji koriste za usmjeravanje dječjeg učenja na navedene discipline. Implementacija STEM-a ne mora biti ograničena samo na učitelje. Roditelji imaju brojne mogućnosti da svoju djecu upoznaju sa konceptima vezanim uz STEM, čime podržavaju učenje u učionici.
Iako STEM učenje ima mnogo aspekata, usredotočiti ćemo se na inženjersku perspektivu. Inženjeri koriste opći proces projektiranja za identifikaciju i rješavanje problema. Ovaj proces projektiranja je otvoren. Inženjeri znaju da postoji mnogo rješenja na probleme, a pronalaženje različitih rješenja zahtijeva kreativnost, saradnju s drugima i mogućnosti stvaranja realnih modela.
Roditelji mogu primijeniti ovaj proces dizajna kod kuće. Slušajte komentare vašeg djeteta više od sedmicu dana i identificirajte temu koja je relevantna za vaše dijete. Ovo će biti tema o kojoj on ili ona stalno govori iz mnogo različitih perspektiva. To mogu biti vatrogasci, čarobnjaci, nova video igrica ili aplikacija za telefon. Ovo postaje idealna tema za roditelje da s djetetom razotkriju STEM perspektive.
Sljedeći put kada vaše dijete postavi pitanje o temi ili da komentar, zamolite ga da razmisli o tome kako je nastao aspekt proizvoda. Ako su tema vatrogasci, pitajte svoje dijete šta vatrogasac koristi kao zaštitu od požara? Mislite li da postoje još neki predmeti koje bi vatrogasac mogao upotrijebiti pri gašenju požara? Šta mislite ko dizajnira opremu i odjeću koju koriste vatrogasci? Možete li poboljšati dizajn? Kreirajmo taj dizajn na papiru.
Možete koristiti sličnu liniju ispitivanja u vezi s temama telefonskih aplikacija. Zašto vam se toliko sviđa ta aplikacija za telefon? Ko je dizajnirao aplikaciju za telefon? Mislite li da se dizajn može poboljšati? Šta biste učinili da poboljšate dizajn?
Možemo se vratiti i na naše plivačko pitanje sa uvoda. Zašto vam voda u bazenu peče oči? Postoje li neki drugi načini na koje možemo ubiti klice u vodi koje vam neće opeći oči? Postoje li neki drugi predmeti koje bi ljudi mogli koristiti osim naočala za zaštitu očiju od vode? Možete li dizajnirati predmet koji može zaštititi vaše oči od vode ili poboljšati naočale za plivanje?
Uvođenjem ideje da se dizajn može poboljšati i da djeca imaju potencijal stvoriti rješenje, vi kao roditelj možete početi pomagati svom djetetu da razmišlja kao inženjer. Također imate priliku da ga izložite ideji da inženjeri identifikuju probleme, pokušaju da pronađu rješenja, a zatim primijene rješenje kako bi utvrdili da li funkcioniše.
Ovo je samo jedan aspekt od mnogih koji uključuju STEM obrazovanje. Jednostavna pitanja koja roditelji postavljaju mogu izazvati bogatstvo kreativnosti kod djece. Međutim, trebali biste biti spremni podržati kreativnost vašeg djeteta. Neka djeca možda žele uzeti svoj dizajn s ploče za crtanje i pokušati ga implementirati u stvarni svijet.
Neka vam materijali za dizajn budu na raspolaganju ili s djetetom locirajte potrebne materijale kako bi njihov dizajn postao stvarnost. Današnja djeca stvaraju nove izume koji imaju velike koristi za društvo. Aplikaciju za telefon koju trenutno koristite možda je izmislio onaj desetogodišnjak koji je ohrabren da svoje ideje ostvari.