Poštarina je BESPLATNA za sve narudžbe preko 60 KM!
razvoj matematike

Razvoj matematike od rođenja do 7 godine

Postoje različite aktivnosti koje pomažu razvoj matematike i njenih vještina, čak za neke se ne bi ni pomislilo da u sebi imaju sadržaje koje pomažu razvoj matematike.

Matematička iskustva za vrlo malu djecu trebala bi se u velikoj mjeri temeljiti na njihovoj igri i prirodnim odnosima između učenja i života u njihovim svakodnevnim aktivnostima, interesovanjima i pitanjima.

Može se reći da su, kod djece predškolske dobi, numeričke vještine jako bitne za kasniji uspjeh djeteta u matematici. Ako dijete ima kasnijih problema u usvajanju matematike, što znači da ima nedovoljan razvoj pojma broja.

Zbog toga odgojitelji trebaju dijete s teškoćama u usvajanju numeričkih vještina. Ako se to rano uoči, treba dijete suočiti s više matematičkih iskustava te mu prirediti vježbe s brojevima te operacijama među brojevima.

Razvoj matematike od rođenja do druge godine

Senzomotorička igra. Rana senzomotorička igra može se reći da je daleko povezana s matematikom. Međutim, postoje mnoge senzorimotorne aktivnosti koje mogu pružiti temelje ili usmjeriti iskustva ka matematičkim idejama.

ŠTA VI MOŽETE URADITI:

Naglasite obrasce. U kineskoj igri “otvori-zatvori”, učiteljica više puta pravi i oblikuje bebinu ruku u šaku dok kaže “zatvoreno” i otvara je sa “otvoreno”. Kod mališana, oponašanje onoga što djeca rade dok se igraju blokovima, pijeskom ili vodom, a zatim dodavanje suptilnih varijacija, poziva na predmatematičko istraživanje.

Uvedite ritmičke obrasce. Vrlo mala djeca vole skakati gore-dolje, marširati ili skandirati, često u obrascima. Takve aktivnosti grade sekvence akcija koje su jedna osnova za sveprisutni matematički koncept obrazaca. Stariji predškolarci mogu skandirati „gore“ (dok skaču); “Dole!” (dok nisko čuče); “gore dole; gore, dole”, stvarajući obrazac. Muzika može pomoći u proširenju ovih obrazaca.

15 mjeseci

Pojavljuje se simbolična igra ili pretvaranje. Simbolička igra je važna za kasniji razvoj matematike i njenih vještina.

ŠTA VI MOŽETE URADITI:

Pozovite djecu da postave kuhinjski sto u prostoru za igru, uvodeći razgovor jedan-na-jedan, brojanje i sortiranje. Dvogodišnjak može postaviti stol s tanjirima za igru, escajg ili plastičnom hranom, kopirajući ono što je živio. Trogodišnjak može koristiti ravni komad drveta za tanjir i cilindrični blok za čašu. A četverogodišnjak ili petogodišnjak može zamisliti jela i igrati uloge članova porodice interakcijama i spletkama.

2 do 3 godine

Pojavljuje se paralelna igra. Djeca se igraju jedno pored drugog, svjesna i promatrajući jedno drugo. Iako se nekim odraslima možda ne čine „da se igraju zajedno“, obično žele da se igraju blizu jedni drugih. Imaju prirodan osjećaj za količinu do broja 3. Razlikuju “jedan” od “mnogo”. Na zahtjev pruža ispravno jedan, tj. dva predmeta.

za količinu do 3.Razlikuje jedan od mnogo.Na zahtjev pružaispravno jedan, tj. dva predmeta

ŠTA VI MOŽETE URADITI:

Kod mališana oponašajte ono što djeca rade kada se igraju blokovima, pijeskom ili vodom, a zatim pažljivo dodajte suptilne varijacije. To poziva na predmatematička istraživanja.

3 do 5 godina

Pojavljuje se igra u grupi. Broji uz pokazivanje do 3 predmeta. Mehanički broji do 10. Primjenjuje neka načela brojenja.

ŠTA MOŽETE URADITI:

Uključite djecu u velike grupne aktivnosti, kao što je Sajmon Kaže i druge verbalne igre. Igre poput “Špijuniram” ili “Razmišljam o broju…” izoštravaju znanje starije djece o atributima i logičnom zaključivanju.

4 do 7 godina

Djeca učestvuju u igranju društvenih igara. Mlađa djeca igraju se na improvizacijski način, s nejasnom idejom pravila. Za stariju djecu unaprijed se donose pravila i moraju se dogovoriti izmjene. Takve igre plodno su tlo za rast matematičkog zaključivanja, posebno strateškog zaključivanja, autonomije ili neovisnosti. Broji uz pravilno pokazivanje do 5 predmeta. Razvija se načelo kardinalnosti. Verbalno broji do 10 i više. Izdvaja predmete srednje veličine.

ŠTA VI MOŽETE URADITI:

Uvedite igre karata s brojevima kako biste pružili iskustva s brojanjem i upoređivanjem. Matematika kroz igru, poput Usporedbe („Rat“), Neparne karte („Stara sluškinja“) ili Go Fish, mogu se koristiti ili prilagoditi za učenje i razvoj matematike i rasuđivanja.

Šta mislite o ovom blogu?
1 odgovori
Love
Love
1
Star
Star
0
Smile
Smile
0
Haha
Haha
0
Sad
Sad
0
Weary
Weary
0