Korpa
Poštarina je BESPLATNA za sve narudžbe preko 35 KM!
matematika kroz igru

Matematika kroz igru

Matematika kroz igru s kartama pruža smisleno vježbanje osnovnih kombinacija brojeva. Kombinovati osnovnim brojevima po automatizmu je ključ tečnosti u računanju. 

Ove uobičajene igre sa kartama koje djeca uče u školi ili kod kuće mogu se igrati mnogo, mnogo puta i mogu se prilagoditi dječjim matematičkim vještinama kako se vremenom razvijaju.

U našem primjeru ćemo koristiti naše didaktičke kartice. U čijem setu dolazi 90 karata u boji koje su ilustrirane i dizajnirane za djecu uzrasta od 3 do 8 godina.

Kartice su obostrane, te na drugoj strani kartice imamo šest puta brojeve od 1 do 10. Uz dodatne kartice sa računskim operacijama i nulom.

Edukativne kartice Latinica
igre sa kartama

Kako prilagoditi igre sa kartama dječjoj razini razvoja matematike

U kući s roditeljima ili u predškolskim ustanovama, djeca imaju mnogo prilika da uživaju i uče matematiku kroz igru. Matematika kroz igru ne mora biti ozbiljna. Ali igra je ključ za razumijevanje matematike za sve uzraste.

Igre sa kartama:

Go Fish!

Go Fish ili Idi Pecaj! je igra u kojoj se traže parovi. Namijenjena je za dva do šest igrača, ali najbolje se igra s tri do šest igrača za učenje matematika kroz igru.

Cilj:

Upariti što više kompleta istih karata.

Postavka:

Pet karata se dijeli svakom igraču ako su u pitanju tri do šest igrača. Ukoliko igraju samo dva igrača, svakom se podijeli po sedam karata.

Sve preostale karte smještene su licem prema dolje u hrpi za izvlačenje takozvani Ribnjak.

Go Fish kako se igra

Igra:

Nasumično odaberite igrača koji će krenuti prvi.

Prije početka igre sa kartama, svi igrači spuste sve parove koje već imaju u rukama i zarade poen za svaki par.

Prvi igrač koji je na potezu pita drugog igrača za kartu sa određenim brojem. Na primjer: “Adnane, molim te, daj mi svoju 9.” Već morate imati barem jednu kartu traženog broja.

Ako igrač od kojeg ste tražili ima bilo koju kartu traženog broja, on vam mora dati sve svoje karte tog broja. U primjeru, Adnan bi vam trebao dati sve svoje devetke.

Ako dobijete jednu ili više karata od drugog igrača, imate pravo na još jedan potez. Možete tražiti od bilo kojeg igrača bilo koji broj koji već imate, uključujući i onaj isti koji ste upravo tražili.

Ako osoba koju ste pitali nema odgovarajući broj, ona kaže: “Idi pecaj!” Zatim izvlačite gornju kartu iz hrpe “Ribnjaka”.

Ako slučajno izvučete traženu kartu, pokažite je ostalim igračima i dobit ćete još jedan potez. Ako izvučete kartu koja nije broj koji ste tražili, sljedeći igrač je na potezu. Zadržavate izvučenu kartu, bez obzira na broj.

Pobjeda:

Igrači dobijaju po jedan poen za svaki par karata. Igrač s najviše bodova pobjeđuje igru.

Go Fish se nastavlja sve dok neko od igrača više nam karata u rukama ili dok se Ribnjak za izvlačenja ne isprazni. Pobjednik je igrač koji tada ima najviše parova.

Varijacija igre sa kartama:

Ova varijacija je poput običnog Go Fish-a, ali s malom izmjenom. Umjesto podudaranja parova s istim brojevima, podudarajte parove čiji je zbir deset.

• Miješajte karte. Dijelite pet karata svakom igraču. Ostatak ostavite licem prema dolje na sredini stola kao “ribnjak”.

• Definišite koji vam je ciljani broj. U ovom slučaju ćemo uzeti broj 10.

• Kada ste vi na redu, zatražite kartu koja će stvoriti zbir broju deset s karticom koja je već u vašoj ruci. (Na primjer, ako imate kartu sa brojem šest, tražite karticu sa brojem četiri.) Vaš protivnik mora vam dati kartu ako je ima. 

Ako nema, kaže: “Idi na ribnjak!” i uzimate karticu iz ribnjaka. Ako dobijete par koji čini broj deset, stavite ga licem prema gore i izgovorite odgovarajuću kombinaciju sabiranja (npr. 8 i 2 čine 10).

• Igrajte dok se ne potroše sve karte. Igrači kojima ponestane karata prije nego što se ribnjak potroši mogu uzeti dvije karte iz ribnjaka da nastave igrati.

• Ako su u periodu godine u kojoj je fokus pisanje jednadžbi, nakon što su napravljeni svi parovi, djeca mogu zajedno raditi na pisanju liste jednadžbi za 10 (npr. 7 + 3 = 10).

Osvoji

Osvoji je igra upoređivanja, poznata i pod tradicionalnim nazivom “Rat ili Bitka”. Da biste igrali, podijelite čitav špil karata među igračima. 

Igrači istovremeno pokazuju svoje karte, a osoba s najvećim brojem pobjeđuje u krugu i uzima karte.

Kada nestane kartica, igra je gotova, a igrači trebaju izbrojati svoje karte da vide ko ima najviše karata.

Cilj: 

Prepoznati vizualne brojevne obrasce; uporedite brojeve kako biste odredili veću vrijednost i pridružite im brojeve, količine i napisane brojeve.

Materijali: 

Karte s različitim prikazima brojeva, kao što su brojevi, raspored tačaka, pet okvira, deset okvira, oblika i drugo.

Broj igrača: 

2

Upute:

1. Igrači podijele karte ravnomjerno i stave ih licem prema dolje na hrpu ispred njih.

2. Ova se igra igra u rundama. U svakoj rundi, igrači preokrenu svoju gornju kartu i kažu broj na kartici.

3. Igrači upoređuju brojeve kako bi utvrdili koja kartica ima veću vrijednost. Igrač s karticom veće vrijednosti “Osvaja” kartu drugog igrača i čuva je u hrpi odbačenih.

4. Ova igra matematika kroz igru se završava kad se odigraju sve karte. Igrači broje karte na svojim odbačenim hrpama kako bi utvrdili koji je igrač pobijedio u igri. Kao netakmičarska opcija, igra je gotova (i može početi ponovno nakon miješanja karata) kada su sve karte odigrane.

Varijacije igre sa kartama:

Igrači upoređuju karte i igrač manje vrijednosti dobija rundu.

Igrajte Osvajanje u sabiranju ili oduzimanju s dvije karte i igrač koji ima veći ili manji zbir ili razliku pobjeđuje u rundi.

Igrajte Osvajanje sa množenjem s dvije karte i igrač koji ima veći proizvod pobjeđuje u rundi.

Stvari koje treba uzeti u obzir

Iako se matematika kroz igru mogu igrati sa standardnim špilom karata, morat ćete razmisliti kako stvoriti špil koji odgovara matematičkim vještinama vašeg djeteta. Neke stvari koje treba uzeti u obzir za učenje matematike kroz igru:

  • Koristite kartice s količinama koje prikazuju slikovni prikaz broja. To pomaže djeci da razviju vizuelni osjećaj brojeva, kao i tečnost u računanju.
  • Počnite s karticama sa brojevima od 1 do 5 za predškolce; od 0 do 10 za vrtić i prvačiće; od 0 do 20 za drugi razred.
  • Veličina špila (broj karata u igri) trebala bi odgovarati dječjoj dobi i iskustvu. Male ruke mogu držati samo malu ruku karata!
  • Manje karata u špilu znači brža igra koja će zadržati dječju pažnju. Kad su igre brze, mogu se igrati iznova i iznova, što olakšava razočaranje od gubitka.

Ukoliko se još pitate zašto je matematika važna u predškolskim godinama pročitajte naš osvrt na rezultate TIMSS-a i mitu o važnosti rane matematike u predviđanju buduće akademske uspješnosti naše djece.