Djeca mlađa od šest godina imaju neograničeni kapacitet za jezik i žele znati nazive svega oko njih. U Montessori-u pristupu koristimo taj beskrajni kapacitet za jezik da uvedemo nove riječi u dječju svakodnevnicu. Ponekad su to osnovne stvari kao što su boje, a ponekad vrlo specifičan rječnik, kao što su dijelovi morskog konjića ili vrste automobila.
Bez obzira na rječnik koji se uvodi, uvjek se pristupa na isti način – Lekcijom u tri perioda.
Prođimo kroz ovaj proces zajedno, i vidjećete kako je ova igra zapravo prirodna progresija od potpuno novog rječnika koji se pamti, bez pritiska ili osjećaja djetetu da ga neko testira.
Prvi period
Ovo je uvod, formalno nazvan period imenovanja. Sakupimo tri predmeta kako bismo uveli prve riječi. Možemo koristiti različite materijale s riječima i njihovim osobinama, možemo koristiti zbirke rječnika koji su obično grupisani nekim zajedničkim aspektom, kao što su loptice, cvijeće, dijelovi drveta itd. Divna stvar u vezi sa fleksibilnošću Montessori vodiča je da, ako postoji predmet koji vaše dijete posebno zanima, npr. Dinosaurusi, možemo koristiti kartice koje se odnose na tu temu. To je jedan od načina da pratimo dijete. Prvi korak, bilo da koristite kartice ili fizičke objekte, je da kažete šta svaki predmet ili kartica prikazuje, predstavljanjem nove riječi.
Drugi period
Ovaj period se naziva period asocijacije i sastoji se od jednostavne igre.
“Možeš li dodirnuti drvo? Drži loptu preko glave. Daj mi medu.”
Ako dijete ukazuje na netačnu stavku, lagano ih usmjeravamo u pravom smjeru: “To je medo. Dodirni drvo. Evo ga!“
Treći period
Je period podsjećanja, ovo je procjena za utvrđivanje da li je dijete povezano s jezikom. “Šta je ovo?” pitamo, ističući objekat na kartici. Ako dijete nije u potpunosti shvatilo jezik, ali je i dalje veoma zainteresovano, možda ćemo se vratiti na drugi period da bismo nešto ponovili. Ako su u stanju da se prisjete sve tri riječi i žude za više, možete uvesti još tri nove riječi, ali obično ne više od šest po danu.
Svaki put kada sjednemo da učimo novu lekciju rječnika, počinjemo sa ovim Trećim Periodom, da vidimo da li dijete već zna neke riječi.
Sa onima koji propituju, gladnim umovima i svim posmatranjima drugih ponekad dijete zna čitav niz riječi, iako na njima ranije niste radili!
Ova lekcija u tri perioda je jedan od načina na koji se uvodi novi rječnik kako u učionicama tako i kod kuće, ispunjavajući snažnu želju djeteta da usvoji što više riječi.