Poštarina je BESPLATNA za sve narudžbe preko 60 KM!

5 вежби које ће вашем детету помоћи да
савлада слова, развије говор и обогати речник

Када проходају, све желе да дотакну. Када проговоре, све желе да кажу и још више питаЊа да поставе.

Деца су таква, природно знатижељна, а на нама је да им ту жеђ за знањем омогућимо. Првенствено, оно чему да их научимо су оне основе које ће им даље омогућити да се сами развијају, а то су услова, речи и њихово склапање у реченице.
 
А постоји ли ишта боље за то од забавних, деукативних игара? Не само што ће их оне научити овим основним стварима, већ им такођер и подстичу машту, креативност и критичко мишлење, све вјештине које ће им значајно користити у животу. 
 
Друштвена игра коју вам за ову сврху препоручујемо управо су наше Едукативне картице. Оне на креативан начин помажу и олакшавају учење великих и малих слова, азбуке, састављање и правилно изговарање речи и реченица (а касне чак и основне математичке операције).
 
Како је примјена ових Едукативних картица широка, одлучили смо да вас спроведемо кроз пет вежби које ће вашем детету помоћи да савлада слова, правилно изговара речи и прича креативне приче.

1. Учимо слово по слово – Монтессори метода

Уколико сте истраживали начине којима дете можете научити прва слова, сигурно сте у неком тренутку наишли на Монтессори методу. Она се заснива на лекцијама у три корака. 
 
У првом кораку именујете слово
За почетак треба да обезбедите три слова, обично крећемо од прва три (А, Б, В). Можете кренути са словима која су вашем детету занимљива јер тако пратите своје дете. Покажите детету 3 различита слова. Почињемо са А, Б и В. И кажемо “Ово је слово А”, “Ово је слово Б” и “Ово је слово В”.
 
Пожељно је да дете за вама понавља гласове док истовремено прати за које слово се тај глас веже како би временом сва слова и запамтило. Поновите овај корак неколико пута, а затим упитајте дете да вам покаже слова.
 
У другом кораку проверавамо да ли дете распознаје значење ових слова
Ово је период игре асоцијација. Можете почети са питањем: “Можеш ли ми показати слово А?”, “Можеш ли пронаћи слово Б?”, “Пронађи слово А и подигни картицу.”, “пронађи слово В и додај ми картицу.”
 
Овде тестирамо њихову меморију, да ли су запамтили облик слова и који глас се веже за тај облик. Прођите кроз сва три слова, а ако дете не може самостално пронаћи облик слова, вратите се корак уназад те му ви поново покажите слова и изговорите гласове.
 
Користите се и асоцијативним сликама: “А као авион”, “Б као бубамара”. Препоручује се почети са редом (А, Б и В), а када пређете сва три слова, реците детету да затвори очи на тренутак како бисте заменили редослед, нпр. Б, В, А или В, А, Б. Затим поновите претходни корак с питањима како би дете пронашло одговарајућа слова.
 
У трећем кораку утврђујемо да ли је дете способно да независно користити усвојена слова
Умјесто да покаже да разуме слово, време је да га дете и само репродукује. Зато сада питамо које је слово које истичемо. Покажите прстом на једно слово, али не изговарају глас, већ упитајте дет: “Које је ово слово?” Дете би требало да изговори глас тог слова. 
 
Ако дете још увек није у потпуности усвојило слово, а и даље делује заинтересовани, можемо се вратити на други период. Ако је све три усвојило и жели да научи још, можете да уведете још три слова, али не би требало уводити више од шест на дан. 
 
Битно је истажи да сваки пут када седнете да са дететом учите нова слова заправо овим кораком почњете како бисте проверили да ли дете неке од тих слова ваћ зна. Незаборавите похвалити дете сваки пут када савлада један корак.

2. Састављамо Азбуку: А Б В, Г Д Ђ… 

Важно је да деца савладају правилан редослед слова у азбуци, међутим готово исто толико је не преоптеретити их целом азбуком одједном. 
 
За учење редоследа слова у азбуци радите вежбе у којима поставите 3 слова која дете мора правилно поредати. Пример: Поставите слова А В Б, К Ј И, Р С П и слично.
 
У вишим нивоима ставите почетак азбуке – карту са словом А, затим направите празан простор те оставите неко слово из средине (нпр. М) па опет празан простор и на крају сулово Ш. Као и увек, не презајте од тога да помогнете детету уколико је то потребно. Не гледајте на то као на медвеђу услугу, већ као охрабрење. 

3. Азбучна утрка

Све што треба да урадите је да картице са словима поредате у једном реду или спирали – по правилном редоследу, и одаберете по једну фигурицу за сваког такмичара (као за “Човече, не људи се”). Са стране поставите и шпил с бројевима одакле ће сваки играч вући по једну карту.

У зависности од броја који извучете, померите се одређени број поља (уколико дете не зна бројеве, ви му можете помоћи). Дете треба потом да изговори глас на чије је слово стало. Уколико не зна, враћа се уназад. Победник је играч који први стигне на последње слово.
 
Битно је нагласити да је ову игру могуће прилагодити на више начина, у зависности од знања које ваше дете већ посједује. Азбучна утрка може бити корисна и за утврђивање бројева, али и учење речи. Када дође на неко слово, нека уместо изговарања гласа задатак буде да каже реч на то слово. 

4. Састављање и изговарање речи и реченицаa

Након што ваше дете савлада слова и гласове, време је да почнете да заједно састављате и изговарате речи. Најбоље је да почнете од речи које су њима познате – њихово или ваше име, речи мајке, оца, играчке које воли, итд. У избору речи могу вам помоћи и илустрације на картицама. 

Потом од појединачних слова на картицама можете почети да састављате речи. 
“Шта видиш на карти са словом Ј?”
“Јабука!”
“Можеш ли картама сложити рећ Јабука?”
 
Након тога можете почети и са једноставни реченицама. Како Играј Учи Расти сет долази са две целе азбуке и додатних 25 самогласника имаћете довољно материјала. 

5. Креативно причање прича

Дечја машта нема граница и то је нешто што треба искористити за њихов лични развој. Да ли тете подстакнете на креирање приче, узмите шпил карата и положите их лицем на доле. 
 
Прва активност
Нека сваки играч (уколико их има више) извуче по једну картицу и нека започне причу која се односи на појам са картице. Следећи играч извлачи следећу картицу и надовезује свој појам на ту исту причу. Картице се могу извлачити у круг тако дуго док све не буду потрошене, а прича завршена.
 
Друга активност
Нека дете изабере неколико картица и исприча причу која укључује све изабране картице редом. На овај начин млађа деца која још не знају писати, али уживају у причању прича развијају креативност, машту и обогаћују свој речник.
Од како смо направили Едукативне картице, преко 3000 мајки, очева, тети, учитељица, логопеда и дефектолога се заљубило у наше Едукативне картице. 
 
Кликните испод како бисте наручили наше Едукативне картице. Или истражите страницу производа како бисте сазнали више о Играј Учи Расти Едукативним картицама.
Učenje slova za malu djecu uz Edukativne kartice u akciji

Играј Учи Расти је босанскохерцеговачки бренд едукативних играчака

Ваше дете развија говор и богати речник

У Играј Учи Расти едукативном сету долази 90 карата у боји које су илустриране и дизајниране за децу узраста од 3 до 8 година.

На креативан начин помажу и олакшавају учење великих и малих словаазбуке, састављање и правилно изговарање речи и реченица, учење бројева и математичких операција, те распознавање геометријских обликатела i боја.

99% mama bi kupile igru kao poklon prijateljima i rodbini

*Резултати истраживања у којем је учествовало 100 мама које су користиле картице 2 месеца

Badge Made in BIH Bosna i Hercegovina

БиХ Дизајн БиХ Производња БиХ Играчке

Преко 3000 мајки, очева, тети, учитељица, логопеда и дефектолога се заљубило у наше Едукативне картице. Свидет ће се и вама.

Шта кажу наши купци!

“Мени су картице супер. И мој Али који ускоро пуни 4 годиен уз помоћ картица брзо савладава слова. Хвала што постојите.”

– Лејла Т., Мама

“Веома сам задовољна њима. С обзиром на то да сам дефектолог и радим са десом са сметњама у развоју, могу Вам пренети да су их деца веома добро прихватила. Такођер, картице имају ширак спектар коришћења, што је веома добро.”

– Миа М., Дефектолог

“Здраво, стигле су картице, ма трогодишња дјевојчица их је толико завољела, да је то била #љубав на први поглед. Играле смо мемори с бојама јер цећ зна боје, ма било је одлично, било је суза кад изгуби, што је опет уједно моја прилика да је подучавам емоционалној интелигенцији, енергија на нивуо, супер је, хвала пуно <3”

– Санита С., Мама

“Мом Алију картице помажу у подстицању говора, учењу слова, савладавању појмова, креирања реченица, бројању… Али касни у развоју говораАли са картицама учење је много лакше. Стално подижемо љествицу и сами кроз игру са картицама стварамо и учимо.”

– Амела М, Мама

“Након ЕДУКАТИВНИХ КАРТИЦА које су мојој 5,5 годишњој кћерки кроз игру и забаву помогле у савладавању гласовне анализе и синтезе ријечи, испробале смо и вашу најновију вјежбанку ГРАФОМОТОРИКЕ. Као просвјетна радница сам изнимно задовољна њеним цјелокупним садржајем, узимајући у обзир да је управо графомоторика пресудна за дјецу упредшколске доби, прије почетка учења писања слова. Ваше вјежбе су савршено осмишљене за фину моторику шаке и координацију око-рука.”

– Марина В., Учитељица

Како их користе наши крајњи корисници

На крају, важно је да се зна да су Едукаивне картице домаћи БХ производ који смо за вас и баше малишане пажљиво осмислили. 

Креирамо босанскохерцеговачки бренд играчака, за разлику од другуих који увозе и/или преводе стране производе. Дакле, сами осмишљавамо и стварамо садржај за наше производе, улажући много времена и креативности.

Погледајте неке од наших промотивних пакета и уштедите!

Паметно! Забавно! Дизајнирано и произведено у Босни и Херцеговини!