Razvoj grafomotoričke sposobnosti započinje od 18. mjeseca i traje do polaska u školu, međutim važno je da se predškolske godine iskoriste za razvoj fine motorike prstića i šake kod mališana. Šta to znači i kako potaknuti razvoj?
Grafomotorika je sposobnost koja se razvija sa rastom i razvojem djeteta, a ona se može i “vježbati”. To možemo postići rješavanjem grafomotoričkih vježbi raznih oblika, a dijete ne samo da će razviti finu motoriku, već i pažnju i koordinacija oko-ruka.
Na taj način dijete pamti pokrete i uči kako da ih koristi u različitim situacijama, kao što je pisanje krivih i pravih linija, što je osnova za pisanje slova i brojeva, ali i crtanje geometrijskih oblika i razvoj crteža.
Djecu u školi čeka mnogo pisanja i preporučuje se da zbog samog zdravlja a i uspjeha djeteta, fina motorika se počne vježbati u predškolskim godinama. Da se koordinacija oko-ruka i prstići ne zapostavljaju u razvoju, jer to nije zadatak ni obaveza škole.
Razvoj grafomotorike kod male djece se može stimulisati kroz razne igre i vježbe:
- Igre sa papirima (cjepkanje, svijanje, sjeckanje, gužvanje starog papira, novina, katalog)
- Vezanje čvorova
- Igranje sa plastelinom
- Vježbanke grafomotorike sa radnim listovima (spajanje linija, tačaka, dovršavanje crteža, povlačenje linija po uputama, precrtavanje oblika slova, bojeva, geometrijskih oblika.)
Kada su u pitanju grafomotoričke vježbe, Igraj Uči Rasti ih ima dvije u svojoj trgovini. U jednoj fokus na linijama (prave i krive), crtežima i bojenja istih, dok u drugoj pravilan redoslijed pisanja slova i brojeva, sa veoma jasnim uputama i primjerima.
Igre sa papirima (cjepkanje, svijanje, sjeckanje, gužvanje starog papira, novina, katalog)
Vezanje čvorova
Igranje sa plastelinom
Vježbanke grafomotorike sa radnim listovima (spajanje linija, tačaka, dovršavanje crteža, povlačenje linija po uputama, precrtavanje oblika slova, bojeva, geometrijskih oblika.)