Vještine bilateralne koordinacije važne su u razvoju vašeg djeteta, posebno kada su u pitanju rukopis, makaze i druge fine motoričke aktivnosti. Sposobnost koordinacije obje strane tijela kako bi se dovršile aktivnosti vrlo je važna.
Šta je bilateralna koordinacija?
Bilateralna koordinacija se odnosi na sposobnost koordinacije obje strane tijela istovremeno na kontroliran i organiziran način; na primjer, stabiliziranje papira jednom rukom dok drugom pišete/režete.
Dobra bilateralna integracija/ koordinacija pokazatelj je da obje strane mozga efikasno komuniciraju i razmjenjuju informacije.
Djeca koja imaju poteškoće u koordinaciji obje strane tijela mogu imati poteškoća u izvršavanju svakodnevnih životnih zadataka (odijevanje, vezivanje cipela), finim motoričkim aktivnostima (udaranje blokova zajedno, vezanje perlica, kopčanje), vizualnim motoričkim zadacima (crtanje, pisanje, rezanje, hvatanje/bacanje) i grube motoričke aktivnosti (puzanje, hodanje, penjanje uz stepenice, vožnja bicikla)
Prelazak srednje linije
“Prelazak srednje linije” je integralna vještina koja se odnosi na bilateralnu koordinaciju.
Prelazak srednje linije odnosi se na sposobnost spontanog prelaska preko srednje linije tijela tokom motoričkog završetka/funkcionalnih zadataka – pomicanja jedne ruke, stopala ili oka u prostor druge ruke, stopala ili oka (tj. Sjedenje prekrštenij nogu, grebanje suprotnog lakta, uspješno ukrštanje linija za iscrtavanje križa – bez zamjene ruku, čitanje slijeva nadesno itd.).
Bebe i mala djeca mogu koristiti obje ruke podjednako i započeti podizanje ili interakciju s objektom ovisno o tome koja je ruka bliža (tj. Ako se predmet nalazi s lijeve strane stola, vjerovatno će koristiti lijevu ruku, ako je predmet na desnu stranu, vjerovatno će koristiti desnu ruku).
Međutim, za 3-4 god. u dobi djeteta obično je trebalo savladati vještinu „prelaska srednje linije“. Uspostavljanje dominacije šake (“radnička ruka” nasuprot “pomoćne ruke”) pokazatelj je da mozak sazrijeva i dolazi do lateralizacije- to je snažno povezano sa sposobnošću prelaska srednje linije.
Dijete koje izbjegava prelazak na srednjoj liniji može imati poteškoća u koordinaciji obje strane tijela i često ima problema s uspostavljanjem dominacije ruku; ima tendenciju naizmjenične upotrebe ruku pri bojanju, pisanju, jelu, bacanju itd.
Svijest o tijelu
Još jedan važan temelj u razvoju bilateralne koordinacije je svijest o tijelu.
Svijest o tijelu odnosi se na sposobnost da znate gdje se vaše tijelo nalazi u svemiru, a da pri tome ne morate koristiti vid (tj. Koliko visoko treba podići nogu prilikom penjanja uz stepenice itd.); uključuje propriocepciju, povratnu informaciju od osjeta mišića i zglobova.
Djeca koja nemaju odgovarajuću svijest o tijelu mogu djelovati pomalo nespretno, biti oprezni pri kretanju ili biti uplašeni s odmaknutim nogama (bacanje u zrak, ljuljanje itd.), Tražiti (ili izbjegavati) duboki unos ili biti pregrubi s vršnjacima/ igračkama (hrvanje, sudar, nošenje/ guranje/ povlačenje teških predmeta).
Nakon toga, djeca koja nemaju dobar osjećaj o tome gdje se nalaze njihovi dijelovi tijela/ tijela u prostoru mogu imati poteškoća u koordinaciji obje strane tijela za izvršavanje bilateralnih zadataka (npr. Navlačenje čarapa i cipela, bacanje/ hvatanje velike loptice 2 ruke).
Aktivnosti za razvoj bilateralne koordinacije:
- Lupanje balona naprijed – natrag ili ispuštanje mjehurića s obje ruke
- Cijepanje/gužvanje papirnatog papira, pamučne loptice
- Povezivanje/odvajanje građevinskih igračaka; magnetni blokovi, mega blokovi, pop-perle, Lego kocke
- Igranje igara hvatanja/bacanja za poticanje koordinacije obje ruke
- Igranje s igračkama; lupanje bubnjevima, trokut, simboli
- Štipanje, povlačenje, stiskanje, plastelin (pronalaženje skrivenih predmeta itd.); kao i upotreba „alata“ za plastelin
- Nizanje nekuhane tjestenine na perle
- Rezanje makazama
- Aktivnosti vezanja
- Kolačići za glazuru nožem za maslac, premazivanje putera od kikirikija na krekerima/ tostu
Aktivnosti za razvoj svijesti o tijelu
- Igrajući “Simon kaže:” neka dijete imitira i položaje tijela, “Simon kaže uradi ovo … ..” i uključi simetrične i asimetrične poze tijela
- Penjanje na igralištu: uz tobogan (i ljestve i uzbrdo), gore/dole stepenicama, oprema za uključivanje/isključivanje
- Staze prepreka
- Igranje na dinamičkoj (pokretnoj) opremi- mali trampolin, daska za ravnotežu, ljuljačke
- Guranje/ povlačenje ponderiranih predmeta; kuglice s lijekovima, vagana kolica, nošenje vrećica sa namirnicama, korpa za rublje, vađenje smeća itd.
- Sportovi/ atletika: gimnastika, karate, joga, hrvanje, fudbal, košarka, bejzbol itd.
- Igranje povlačenja konopa; i sudariti se u hrpu jastuka
- Plivanje
- Hodanje kolicima, hodanje životinjama (hodanje medvjeda, rakovi, puzanje zmija)
- Igra “Twister”