“Za malu djecu učenje matematike je manje važno nego razvijanje rane pismenosti i jezičkih vještina.”Pa da, mnogo nas će reći: “Da, možda i jeste. Ako ću izabrati jedno sigurno ću izabrati ranu pismenost i jezik. Čitanje je ključno za svako buduće učenje.” U našim glavama to ima smisla. Dokaz za to je činjenica da mi sami tako funkcionišemo. Ako bismo ušli u 100 predškolskih ustanova u jednom danu vidjeli bismo da se u njih 20 odvija neka vrsta matematičkih aktivnosti u toku dana. Dok pismenost i jezičke vještine gotovo 90, umjetnost i muzika oko 30 ustanova, nauka i ostalo u 10 ustanova ili manje.
Rane akademske vještine, ne ponašanje, najbolje predviđaju akademski uspjeh
Jedno istraživanje urađeno sa djecom koja su praćena kroz život (5 godina, 8 godina i 14 godina), otkriva da će djeca koja polaze u vrtić s osnovnama matematike i vještinama čitanja najvjerojatnije doživjeti akademski uspjeh – bez obzira imaju li socijalnih ili emocionalnih problema. Važnost ranih matematičkih vještina, započinjanja škole sa znanjem brojeva, redoslijeda brojeva i ostalih osnovnih matematičkih pojmova, jedna je od zagonetki koja je proizašla iz ovog istraživanja. Ovladavanje ranim matematičkim vještinama predviđa ne samo buduća postignuća iz matematike, već i buduća postignuća u čitanju. I to podjednako pouzdano kao što rano ovladavanje pismenošću rječnika, slova i fonetike predviđa kasniji uspjeh čitanja. To isto ne znači kada su u pitanju vještine čitanja jer one ne predviđaju matematički uspjeh.
Rane matematičke vještine
Rane matematičke vještine imaju jaku moć predviđanja. Na kojoj su matematičkoj razini djeca u vrtiću predviđa buduća akademska postignuća u matematici i čitanju. Zašto je ovo slučaj i kako da to razumijemo? Probat ćemo to objasniti kroz jedan primjer, odnosno igru. Koju možete probati sa vašim djetetom ili grupom u vrtiću. Odvojimo jedan kutak za brojeve. Kažemo djeci: “Napravite broj 6.”. Napišemo ga na sredini stola i stavimo 6 tačaka, da podsjeti djecu kako izgleda broj 6. Koristimo neku igračku sa predmetima koji se uklapaju i u različitim su bojama. Kao ove Unifix kockice:
Vrste razmišljanja koje se pojavljuju u matematičkim aktivnostima
Razlog zbog kojeg uzimamo ovaj primjer, jeste da on upravo demonstrira koliko različitih vrsta razmišljanja se dešava u jednoj ovakvoj igri.- Fleksibilno razmišljanje – vide da tu ima različitih mogućnosti za sastavljanje broja 6, osim 3 i 3 ili 4 i 2.
- Analitičko razmišljanje – kada naprave nekoliko kombinacija i pogledaju ih, zapitat će se kakav još način ima da napravim broj 6. Možda krenu sistematički kao u primjeru iznad, 3 i 3, 4 i 2 pa 5 i 1. Mala djeca će možda preskakati i sastaviti 6 sa jednom i drugom bojom, pa onda 3 i 3 ili 1 i 5. Ako žele da nađu sve kombinacije, onda će se fokusirati, analitički razmišljati i sistematički posložiti.
- Apstraktno razmišljanje – čak i ako okrenu kockice na drugu stranu dobit će obrnuti redoslijed. Važno je da razmišljaju izvan okvira i da dođu do svih mogućih kombinacija.
- Rješavanje problema – analiza postojećih kombinacija, uviđanje odnosa itd.

Šta mislite o ovom blogu?
0 odgovori
Love
0
Star
0
Smile
0
Haha
0
Sad
0
Weary
0