Korpa
Poštarina je BESPLATNA za sve narudžbe preko 60 KM!
mitovi i zablude o stem i steam

Mitovi i uobičajene zablude oko STEM/STEAM

10 mitova i uobičajenih zabluda oko STEM-a i STEAM-a.

ROĐEN ZA RAČUNANJE

Naše društvo je počelo vjerovati da ste ili rođeni s matematičkim vještinama ili ne. Ovu zabludu vjerovatno podstiče nekolicina djece koja su kad se rode razumiju u matematiku, a onda su označena kao “daroviti”. Niko se ne rađa sa matematičkim mozgom i niko se ne rađa bez njega. Također, učenje matematike je neprolazno i možemo se osvrnuti na to u bilo kojoj dobi.

“Mnogi od najuspješnijih naučnika današnjice su matematički polupismeni.”

-EO Wilson, biolog i autor “Pisma mladom naučniku”

ŽIVOT JE BEZ MATEMATIKE

Djeca ne shvaćaju da svijet oko njih svuda ima osnovu matematike. To dotiče njihov život na mnogo načina. Izazov je učiniti matematiku relevantnom za živote djece.

ZA TO TI JE POTREBNA MATEMATIKA

Djeca ne moraju biti visoko stručna u matematici da bi istražila druga područja nauke, inženjerstva ili tehnologije. Učenici mogu da se zaljube u nauku ili tehnologiju i da i dalje daju nevjerovatne doprinose bez znanja matematike.

MATEMATIKA JE KAO KELJE

Neki tvrde da ne vole kelje, ali ih nikada nisu probali ili su imali samo prekuhanu, loše pripremljenu verziju. Samo ako su učitelji i roditelji koji su i sami uključeni magijom i simetrijom matematike djeci servirali matematiku na razne zanimljive načine, djeca tada mogu zaključiti da li je matematika nešto što žele ili ne žele staviti na njihov tanjir.

POTREBNO JE MEMORISANJE

Mnogi mladi ljudi se odvraćaju od studiranja nauke, posebno biologije i hemije, jer je prvi korak u procesu učenja niz stvari koje treba da upamte. Iako djeca moraju znati zajednički jezik u zavisnosti od oblasti, pamćenje ne igra glavnu ulogu u obavljanju posla.

STVARI KOJE RADITE U ŠKOLI, ĆEŠ RADITI I NA POSLU

Nažalost, atributi potrebni za uspješnog STEM studenta nisu isti kao oni potrebni u stvarnoj karijeri. Škola zahtijeva rješavanje problema, upornost i vještine istraživanja/otkrivanja. Međutim, stvarno bavljenje naukom zahtijeva ove vještine zajedno s drugačijim skupom vještina uključujući promatranje, duboko razmišljanje i radoznalost i postavljanje pitanja.

Alexander Fleming napravio je naučnu igru i koristio mikrobe za stvaranje bakterijskih slika. Potreba za novim bojama zahtijevala je od njega da akumulira sve vrste kultura da bi to postigao – uključujući penicilin. Prema knjizi „Iskre genija“, „Niko u početku nije znao šta ovaj buđ znači, čak ni Fleming, jer igra nema direktnu ili režijsku svrhu izvan sebe. Igra je zabava… Igra krši pravila ozbiljne aktivnosti i uspostavlja svoja. Igra je neozbiljno lutanje prema hirovima radoznalosti i interesovanja.”

STEM TREBA UČITI KAO OSTALE PREDMETE

Naš trenutni obrazovni sistem izgrađen je kao na traci koja ne dozvoljava paralelni razvoj u oblastima kao što su hemija, fizika i biologija. Pa ipak, sve ove discipline se često spajaju na radnom mjestu u stvarnom svijetu. Ovi predmeti se mogu predavati na integrisan, povezan način. Suprotno tome, trake mogu odvratiti djecu od nastavljanja interesovanja za jedno polje jer poučavanje na traci zahtijeva napuštanje jednog predmeta i fokusiranje isključivo na drugi.

IGRA JE SAMO ZA DJECU

Pogrešno! Svi mogu imati koristi od igre i ona nastavlja da obogaćuje naše živote, naš mozak i naše odnose tokom cijelog života. Igračke ne moraju stariti. Možemo pronaći nove načine da se bavimo igračkama i igrama tokom cijelog života, zapravo one održavaju naše tijelo i um mladima.

LIBERALNE UMJETNOSTI SE NE ODNOSE NA STEM

Postoji pogrešno uvjerenje da vještine i kompetencije koje se isporučuju u obrazovanju za liberalne umjetnosti neće pomoći u STEM karijeri. Odbrana podučavanja šireg nastavnog plana i programa usmjerenog na humanističke nauke podstakla je STEM u STEAM pokret.

MATEMATIČKI ZID

Prilikom proučavanja nauka, učenik bi mogao naići na matematički zid – situacija koja ga dovodi u pitanje izvan svojih vještina. Mit je da bi tada trebali odustati nakon što su iskoristili sve svoje matematičke sposobnosti, a nijedna nije ostala. Ovo je zabluda. Zid je način razmišljanja.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.