Jeste li vi STEM nastavnik? Želite da poboljšate svoju igru u STEM učionici? Ili možda samo razmišljate o nekim stvarima koje možete učiniti drugačije s pedagoške strane? Savršeno. Imamo sažetak o podučavanju STEM-a. Bez obzira gdje se nalazite u svojoj nastavničkoj karijeri, ovo je vodič za vas!
Da li bolja STEM nastava samo znači i bolja nastava?
Da i ne. Slično je kako će neki nastavnici reći da je podučavanje učenika maternjeg jezika jednostavno korištenje strategija „samo dobrog podučavanja“. Međutim, znamo da je to laž. Stvari kao što su aktiviranje prethodnog znanja učenika, korištenje kooperativnog učenja, pisanje procesa, grafički organizatori i/ili praktične aktivnosti su efikasne po njihovim vlastitim pravima. Ali tretiranje ove vrste nastave kao samo proširenja tradicionalno zdravog podučavanja ne funkcionira.
Isto važi i za STEM instrukcije. Razmislite samo o akronimu: nauka, tehnologija, inženjerstvo, matematika. Četiri ekspanzivna predmeta zrela za međupredmetnu nastavu. Uzimanje u obzir novijih iteracija STEM-a kao što su STEAM (A za umjetnost) i STREAM (R za čitanje) čini stvari još složenijima.
Biti odličan STEM nastavnik počinje s pedagoškim osnovama. Poznavanje kako se snalaziti u učionici, kako efikasno upravljati velikim grupama učenika, i korištenje ocjenjivanja na produktivan način, sve su to građevinski blokovi za implementaciju STEM nastavnog plana i programa. Ali da biste istinski uspjeli u oblasti STEM predmeta, postoje neke vrlo specifične stvari koje možete učiniti. Hajde da pogledamo.
9 savjeta koji će vam pomoći da posjedujete svoju STEM učionicu
Povežite svoju učionicu sa stvarnim svijetom
Trenutno postoji višak STEM mogućnosti u našoj radnoj snazi, a očekuje se više u narednoj deceniji. Ljudi u STEM oblastima rješavaju svjetske probleme, zbog čega je integracija ovih istih problema u vaš nastavni plan i program prioritet. Dajte učenicima priliku da istraže autentične zdravstvene, ekološke, ekonomske i socijalne probleme. Trebate nekoliko ideja? Pogledajte članak STEM projekti koji se bave problemima iz stvarnog svijeta.
Uključite druge nastavnike u međupredmetnom planiranju
Kao STEM nastavnik, ne morate sve da radite sami. Koordinirajte s drugim nastavnicima i procijenite kako biste mogli uključiti međupredmetnu lekciju ili projekat u svoju učionicu. Međupredmetni projekti zahtijevaju mnogo prethodnog rada na nastavnicima, ali njihova implementacija može biti izuzetno moćna za učenike. Ako možete da uključite druge nastavnike, razmislite o sastanku nekoliko puta tokom ljeta kako biste izradili plan.
Postanite majstor pitanja
Znamo da svakodnevno koristite Bloomovu taksonomiju. Učinkovite STEM lekcije mogu dovesti do izražaja vještine razmišljanja višeg nivoa kod učenika bolje od bilo čega drugog. S obzirom na inherentnu kreativnost i inovativnost STEM-a, možda ćete se naći u osmišljavanju projekata i drugih aktivnosti koje spadaju u gornje ešalone Blooma. Umjesto da se identifikuju, učenici su možda gurnuti u evaluaciju ili stvaranje.
Kako pomoći s ovim? Ispitivanje. Morate biti vrhunski majstor pitanja. To znači da postavljate prava pitanja kako bi materijal bio dostupan vašim učenicima. Procjena strukture vaše lekcije prije nastave pomoći će vam da osmislite pitanja koja trebate postaviti za učenike. Postavljajte pitanja koja izazivaju vještine kritičkog razmišljanja kod učenika. Na kraju, želite da vaši učenici postavljaju prava pitanja, ali sve počinje od vas.
Probajte alternativne modele nastave, kao što je preokrenuta učionica
Model preokrenute učionice popularan je za STEM predmete jer promoviše rješavanje problema i posredovanje učenika. U preokrenutoj učionici učenici se upoznaju sa predmetom kod kuće kako bi ga mogli vježbati u školi. Teorija koja stoji iza ovoga je da učenici mogu imati više koristi od pomoći u vježbanju vještina, a ne od direktnih instrukcija.
Na primjer, učenici u preokrenutim učionicama mogu kod kuće gledati kratka video predavanja o različitim temama, zatim doći u školu s pitanjima i obaviti aktivnost pojedinačno ili u malim grupama, omogućavajući STEM nastavniku da se više fokusira na individualiziranu nastavu. Naravno, kao i svaki oblik nastave, preokrenuta učionica ima prednosti i nedostatke. Ali to je model koji vrijedi istražiti ako želite razlikovati učenje u vlastitoj STEM učionici.
Podstičite učenje zasnovano na projektima
STEM obrazovanje je pogodno za učenje zasnovano na projektima, zbog čega STEM nastavnici treba da implementiraju grupne projekte koliko god mogu. Ne samo da ovi projekti mogu omogućiti učenicima da istraže probleme iz stvarnog svijeta, već im pružaju prilike za društvenu interakciju i učenje kako da rade jedni s drugima na produktivan način.
U Igraj Uči Rasti nudimo STEM komplet koji se može kompletirati pojedinačno ili u malim grupama. Ranije smo također bili u partnerstvu sa učionicama kako bismo ponudili jedinstvene mogućnosti učenja vođenog STEM-om i pomogli nastavnicima da izgrade uspješnu STEM integraciju u učionici.
Natjerajte učenike da ponavljaju
Ako to zvuči silovito, to je samo zato što se učenici često rugaju ponavljanju (samo pitajte bilo kog nastavnika maternjeg jezika). Kao ljudi, želimo brze rezultate. U učionici nije ništa drugačije — dosta učenika je zadovoljno jednim kontrolim radom.
STEM zahtijeva reviziju, možda ne kao tradicionalna učionica, već u načinu na koji učenici razmišljaju. Kreativnost i inovativnost dolaze iz ponavljanja. Stavljanje učenika u poziciju u kojoj moraju preispitati svoja rješenja i preispitati kako se problem može riješiti jedan je od stubova kvalitetnog STEM obrazovanja.
Upoznajte se sa procesom inženjerskog projektovanja
Inženjerski proces predstavlja fantastičan način za učenike da riješe probleme, a primjenjiv je na bilo koju granu STEM-a. Kada učenici prate proces inženjerskog dizajna, oni definišu problem, sprovode istraživanje i razvijaju višestruka rješenja. Nakon što odaberu jednu koju će slijediti, stvaraju nešto opipljivo što će pomoći u rješavanju problema, testiranju, ponovnoj evaluaciji i redizajniranju po potrebi. To je holistički pristup kritičkom razmišljanju.
Shvatite šta čini snažnu STEM lekciju
Svaki STEM nastavnik zna da je dio posla pozajmljivanje iz drugih izvora. Niste sami u ovome. Međutim, u zemlji bogatih resursa na internetu, pomaže poznavanje osnovnih kriterija za efikasnu STEM lekciju.
Dobar dizajn STEM kurikuluma utjelovljuje proces inženjerskog dizajna. Individualne lekcije predstavljaju stvarne probleme koji nemaju laka rješenja. Učenici rade zajedno kako bi osmislili rješenja. Imaju mogućnosti za suđenje i ponovno suđenje. A neuspjeh se ohrabruje, jer je dio procesa učenja. Neuspjeh, shvatite zašto niste uspjeli i prilagodite se tako da sljedeći put nađete uspjeh.
Ponovo procijenite svoju učionicu na sedmičnoj bazi
Baš kao što želite da učenici steknu naviku da preispituju svoje izbore i ishode, tako biste trebali učiniti i sa svojim planovima časova. Nije tajna da je profesionalni život nastavnika užurban, ali učinit ćete uslugu sebi i svojim učenicima ako na kraju sedmice nađete vremena za razmišljanje. Šta je dobro prošlo? Šta je moglo proći bolje? Koje promjene trebate napraviti za narednu sedmicu?
Opet, ovo je praksa dobrih nastavnika, bez obzira na predmet. Ali s obzirom na složenost STEM-a i relativno novu pojavu u školama, sedmična refleksija i promjene (ako je potrebno) mogu učiniti sve jaču učionicu.
Zašto je STEM važan?
STEM obrazovanje je danas više od ideje. To je pokret. Uz priliv mogućnosti za karijeru i potrebe našeg svijeta za STEM profesionalcima, školski odbori brzo prepoznaju STEM učenje kao prioritet. I dok mnoge škole još uvijek pate od nedostatka resursa (između ostalog), očekuje se da će STEM prisustvo u učionicama osnovnih i srednjih škola nastaviti rasti.
Izvan obima karijere STEM-a je to što učenicima pruža vrijedne vještine bez obzira na njihovu strast ili profesiju koju odluče da se bave. Svojim fokusom na kritičko razmišljanje i inovativni dizajn, STEM podržava tehnologiju i relevantne vještine 21. stoljeća koje današnja omladina mora posjedovati da bi dobro funkcionirala u društvu.
Kako da postanem STEM nastavnik?
Zainteresovani ste da se pridružite pokretu i pomognete našoj sledećoj generaciji učenika da otkriju STEM? Odlično! STEM nastavnici se obično specijalizuju za predmetnu oblast ako predaju u srednjoj školi. Ako ste zainteresirani za podučavanje u osnovnoj školi, možda ćete se specijalizirati za više STEM područja.
Bez obzira na to, STEM nastavnicima je potrebna barem diploma u odabranoj disciplini. A da biste predavali, trebat će vam certifikat STEM nastavnika i iskustvo u nastavi učenika. Mnogi univerziteti nude Bachelor programe za nastavu (posebno u okruženju osnovne škole).
Sretno i hvala za sav fantastičan rad koji ćete raditi za učenike u budućnosti!
Igraj Uči Rasti je kompanija koja nudi inovativne STEM igračke i alate za djecu, pružajući im mogućnost da istražuju, uče i razvijaju se na kreativan način.