Pametno! Zabavno! Dizajnirano u Bosni i Hercegovini!

6 savjeta za razvoj grafomotorike i početnog pisanja kod predškolarca

Kako pomoći svom djetetu da RAZVIJE VJEŠTINU POČETNOG PISANJA

Sam čin pisanja – korištenje olovke i papira za stvaranje otiska koji prenose riječi, pojmovi i poruke – jedinstveno je ljudska i nevjerojatno složena aktivnost. Ali, aktivnost s kojom se sve veći broj današnje djece bori.
 
Sposobnost pisanja je nešto što većina odraslih uzima zdravo za gotovo: koliko često zastajemo da razmotrimo minutnu interakciju naših kognitivnih vještina, vizualno-prostornu obradu i nevjerovatno fine pokrete šake i prstiju koji se odvijaju u nama popunjavajući uplatnicu ili popis namirnica?
 
Međutim, sve češće roditelji su prisiljeni učiniti upravo to dok se suočavaju s iznenađujućom nesposobnošću djeteta da uči pisanje na vrijeme i na razini koja se očekuje u školi. Čini se da je u nastajanju epidemija osnovaca koji pokazuju simptome disgrafije i apraksije: inače zdrave, inteligentne djece koja se iz nekog razloga bore s tim specifičnim zadatkom. 
 
Pisanje je vještina koja je važna tokom cijelog školovanja i života. Razvoj grafomotorike, odnosno svih vještina koje ona obuhvaća, počinje u dobi od 18 mjeseci i traje do polaska u školu. Postoji mnogo zabavnih načina na koje ćete pomoći djeci predškolske dobi da rade na razvoju grafomotorike da bi bili spremni za učenje pisanja kada krenu u školu.

1. Pravilno držanje olovke između palca i kažiprsta

U ovoj fazi je uobičajeno da vaše dijete i dalje uči kako pravilno držati olovku. Ovo je jedan od najosnovnijih principa u razvijanju predškolskih vještina vašeg djeteta. Vaše dijete će možda već biti u stanju da uhvati bojicu ili kredu sa svojom cijelom pesnicom. 
 
Kada drži olovku vaše dijete će morati da nauči da koristi svoj palac, kažiprst i srednji prst da bi olovku uhvatio dovoljno dobro za bolju kontrolu tokom pisanja. Za to će trebati vremena, tako da ne očekujte da vaše dijete odmah usvoji i unaprijedi držanje olovke.
 
Troprstni položaj za držanje olovke:
1. Postavite kažiprst na vrh olovke radeći s palcem za većinu kontrole.
2. Olovku položite na srednji prst radi traženja podrške i tačnosti.
3. Podnožje olovke postavite između palca i kažiprsta blizu baze palca.
4. Držite olovku pod uglom od 45 stepeni.
 

Dječak vježba pisanje slova V kao vilica

2. Praćenje oblika i staza nalik labirintu

Praćenje je učinkovit način podučavanja početnog pisanja. Praćenjem oblika linija s lijeva na desno, od vrha do dna ili kroz zaobljene i krivudave linije možete pomoći djetetu da razvije finu motoričku kontrolu. Ovo će joj također pomoći da se usredotoči na svoje pokrete odozgo prema dolje i s lijeva na desno.
Linijska ograničenja mogu pomoći vašem djetetu da vježbajući ostane u određenom zadanom prostoru.

3. Praćenje linija po uzorcima

Praćenje linija po uzorcima ima za cilj da pomogne vašem predškolskom djetetu u razvoju početne vještine pisanja. Pruža vašem djetetu mogućnost da koriste kognitivni razvoj, opažanje, koordinaciju oko-ruka i ohrabruje vaše dijete da crta u određenom smjeru. Osnovne linije i krivulje koje su sastavni dio Grafomotoričke vježbanke bitne su za razvoj učenja pisanja prvih slova.

A) Horizontalne i vertikalne linije – pomažu vašem djetetu da nauči pisati slova poput E, F, H, I, L, T.

B) Kose linije: s lijeva na desno i s desna na lijevo, gore i dole – pomažu vašem djetetu da nauči pisati slova poput A, M, V, Z, Ž.

C) Krivulje: prema gore, prema dole, na lijevo i na desno – pomaže vašem djetetu da nauči pisati slova poput C, Č, Ć, O, U.

4. Dozvolite djetetu da vam prepriča svoj crtež

Crtaju jer je to jedan od načina komuniciranja, izražavanja misli, osjećaja, želja i potreba. Često predškolska djeca imaju potrebu „pročitati“ svoj crtež, pa svojim roditeljima ili tetama u vrtiću prepričavaju crtež, kao što oni njima čitaju priču iz slikovnice. Upravo na taj način mala djeca počinju razvijati važne pojmove pismenosti.
 

5. Vještina početnog pisanja se vježba postepeno

Naučite ovu vještinu postepeno tako da vaše dijete zadrži interes i ne postane pretjerano umorno. Da pomognete vašem djetetu da se opusti, pružite mu ruku i rukujte se, napravite crteže u zraku ili valjajte komadić plastelina u rukama.

 

Pronađite neki predmet ili pogledajte emisiju sa sličnom temom kao i radni list koji ste odabrali – opet usredotočujući se na dodatne aktivnosti u kojima dijete uživa kako bi im pomoglo da ostanu motivirani. Razvoj grafomotorike odvija se u svim onim svakodnevnim aktivnostima za koje možda nismo ni svjesni da su povezane s pisanjem.

6. Neka lekcija bude kratka

Pet do petnaest minuta dovoljno je vremena za vježbanje. Produžite vrijeme korištenja olovke tako što ćete uključivati različite masne bojice ili krede u boji. Pređite po jednu stranicu dnevno ili barem tri puta sedmično uz naše zabavne radne listove Grafomotoričke vježbanke.
 
Deset minuta vremena za “obavljanje domaćih zadataka” s tatom ili mamom nakon posla može postati poseban ritual kako za roditelja tako i za dijete.
Razvoj grafomotorike uz Grafomotoričku vježbanku Linije djevojčica boji paukua
Prije učenja pisanja prvih slova važno je da djeca vježbaju praćenje i crtanje kako bi stekla osnovne vještine upravljanja olovkom.
 
Naša Grafomotorička vježbanka za predškolski uzrast kroz početne aktivnosti praćenja linija dovodi do mogućnosti budućeg formiranja slova i brojeva.
 
Prelazeći od ravnih i okomitih linija do onih izazovnijih, poput zakrivljenih, cik-cak i dijagonalnih. Grafomotorička vježbanka
GRAFOMOTORIČKA VJEŽBANKA - LINIJE

Razvoj grafomotorike dolazi kroz vježbu!

5,50 KM

GRAFOMOTORIČKA VJEŽBANKA - SLOVA I BROJEVI

Vaše je dijete savladalo osnovne linije? Pređite na vježbu slova i brojeva!

6,00 KM

Gdje ih možete kupiti u BIH

[ASL_STORELOCATOR category=”20″]

Šta kažu naši kupci!

Kako ih koriste naši krajnji korisnici

Igraj Uči Rasti je bosanskohercegovački brend edukativnih igračaka

Pametno! Zabavno! Dizajnirano i proizvedeno u Bosni i Hercegovini!